Quilling po kaszubsku...

Dziś chcę pokazać dwie prace inspirowane kolorystyką i wzornictwem kaszubskim. Zawsze warto  wykorzystywać dobrodziejstwa kultury regionu w swoich projektach. Stają się one wówczas ponadczasowe i uniwersalne.

Prace te wykonałam moją ulubioną metodą, a więc znów quilling:).

Pierwszy projekt to kolorowy obrazek zainspirowany jednym z kwiatowych haftów kaszubskich:





Praca dość pracochłonna, ale efekt... zarówno kolorystyka, jak i różnorodność motywów kwiatowych powodują, że praca jest ciekawa i stanowi interesujący motyw dekoracyjny.

Kaszubski haft wykorzystałam również tworząc jedną z bożonarodzeniowych kartek, niestety nie mam zdjęcia tej pracy:( W bombce odtworzyłam motyw dużego kwiata. Efekt przeszedł moje oczekiwania, w przyszłym roku na pewno powtórzę ten wzór na moich świątecznych kartkach i wówczas umieszczę na blogu zdjęcia tego projektu.

A oto inna kartka utrzymana w kolorystyce i wzornictwie kaszubskim. Jest to praca uniwersalna, ze względu na brak napisu może być wykorzystana na każdą okazję. Dzięki zestawieniu żółci  i granatu jest to kartka odpowiednia zarówno dla kobiety, jak i dla mężczyzny.


Pozdrawiam Gosinka

Komentarze