Kolorowanie i cieniowanie kredkami glinianymi

Dziś pokażę kilka projektów, które powstały w myśl maksymy potrzeba matką wynalazku;). 
Wspominałam już o kolorowaniu obrazków i stempli za pomocą kredek glinianych. 
Chcę pokazać co można uzyskać wykorzystując tę właśnie technikę. 

Pierwszy obrazek to stempel sowy, który pokolorowałam i starałam się miejscami wycieniować, korzystałam z jednego koloru, dozując jego intensywność. Cieniowanie nie jest może tak  doskonałe , jak przy użyciu markerów alkoholowych, ale...ogólnie rzecz biorąc niedoskonałości widać dopiero z bliska.


Ten obrazek już wykorzystałam przy projekcie kartki na zakończenie roku szkolnego. I prezentuje się dobrze. 

Kolejnym obrazkiem jest babeczka w odcieniach fioletu, która w niedługim czasie zawita na urodzinową karteczkę. Tym razem cieniowanie powstało z wykorzystaniem dwóch odcieni tych samych kolorów.


Obrazki kolorowane w ten sposób są subtelne, delikatne. Nie polecam tej techniki dla osób, które pragną żywych , intensywnych barw, gdyż niestety jak na razie nie udało nam się uzyskać takiego efektu.
 Pozdrawiam Gosinka

Komentarze